En Uygun Fiyat Teklifini Alın
Global Matbaacılık olarak sektördeki en uygun kalite ve fiyat anlayışıyla sizlerin hizmetindeyiz.
TEKLİF AL

E-Sevk İrsaliye Nedir? Nasıl Kullanılır?

E-Sevk İrsaliye Nedir? Nasıl Kullanılır?

E-sevk irsaliye dijital ortamda hazırlanan ve düzenlenen sevk irsaliyesi olarak tanımlanabilir. Bu irsaliye türünü farklı kılan ise online platformlar aracılığı ile oluşturuluyor olmasıdır. Normal şartlarda kullanılan sevk irsaliyesi ile aynı amaç için hazırlanır.

Firmaların kullanabildiği iki çeşit irsaliye bulunmaktadır. Bu irsaliye türleri ise sevk ve taşıma olarak bilinir. E-sevk irsaliye sistemine geçiş yapan mükellefler için sevkiye irsaliyesi kesmek online platformlar aracılığı ile mümkün olmaktadır. Peki E-sevk irsaliye nedir?

E-Sevk İrsaliye Nedir?

E-sevk irsaliye uygulaması günümüzde birçok mükellefin kullandığı bir irsaliye faturası düzenleme yöntemidir. Bu sistem temelde GİB tarafından kullanıma sunulmuştur. Bir firmanın e-sevk irsaliyesi düzenlemesi için sisteme eklemesi gereken bazı bilgiler bulunmaktadır. Bu bilgiler ise aşağıdaki gibidir;

  • İrsaliye hangi firma tarafından düzenleniyorsa o firmaya ait adres, unvan ve isim, soy isim gibi bilgiler.
  • İrsaliye düzenlenen tarafa ait bilgiler.
  • Sevk zamanı,
  • İrsaliye düzenlenen malın cinsi ve miktarı.

E-sevk irsaliyesi sistemi mükelleflere daha kısa süreler içerisinde işlem yapma imkanı tanır. Böylece taşınacak olan mal hakkında işlem yapma süresi de kısalır. Bununla birlikte e-sevk irsaliyesi ile kağıt irsaliye arasında ne tür farklılıklar olduğu da sıkça araştırılır.

E-Sevk İrsaliye ve Kağıt İrsaliye Arasında Ne Gibi Farklılıklar Vardır?

E-sevk irsaliye ile kağıt irsaliye arasındaki en büyük fark birinin online platformlar üzerinde düzenleniyorken diğerinin kağıt üzerinde düzenleniyor olmasıdır. Dijital ortamda hazırlanan e-sevk irsaliyeyi hukuksal açıdan kağıt irsaliyeden ayıran herhangi bir faktör bulunmamaktadır.

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve yaşanan gelişmeler ile birlikte kağıt ortamında belge düzenlemek yerine dijital platformları kullanmak çok daha kolay hale gelmiştir. Bu nedenle de GİB tarafından kullanıma sunulan e-sevk irsaliye sistemi kullanılmaktadır.

E-İrsaliye Kullanmak Zorunlu Mudur?

E-irsaliye sistemini kullanmak e-fatura sistemine dahil olan tüm firmalar için zaruri olarak görülmektedir. Ayrıca eğer firma şahıs ya da sermaye niteliği taşıyorsa yine firmanın kendi talebine bağlı olarak e-irsaliye sistemine geçilmesi mümkündür.

1 Ocak 2020 tarihinden itibaren e-irsaliye kullanımı e-fatura sistemine dahil olan firmalar için zorunlu tutulmaya başlanmıştır. Elektronik irsaliye sistemi GİB tarafından da işlemlerin yapılmasını kolaylaştıran bir sistemdir.

İrsaliye düzenlenmesi işlemleri her durumda aynı şekilde gerçekleştirilir. Dijital ortamda gerçekleştirilen e-irsaliye işlemleri için satıcı ve alıcı bilgilerinin yanı sıra kağıt irsaliyede yer alması zorunlu olan tüm bilgilerin de bulunması zorunludur. E-irsaliye sistemi hem alıcı hem de satıcı firma için çok daha hızlı işlem yapılmasını ve evrak depolamayı kolaylaştırmasını sağlar.

Global Matbaacılık kurumsal firmamız tarafından verilen birçok hizmette müşterilerimizin taleplerine göre hareket edilir. Kartvizit, dosta, antentli kağıt gibi gerekli görülen tüm hizmetler için doğrudan firmamıza başvurabilir, anlaşmalı matbaa avantajlarından faydalanabilirsiniz. Sistem değişse de ihtiyaçlar çoğu zaman yerini korur. Bütçe dostu ürün seçenekleri için tıklayın.

23 Mart 2021
33 kez görüntülendi